כל מה שאנו קונים עשוי כדי להישבר


כל מה שאנו קונים עשוי כדי להישבר

אנחנו חיים בתקופה שבה העיקר - זה הכסף. כאשר כל דבר – זה פתרון שיווקי חדש עם ציפייה לרווח. לכן אנו – האנשים – שכחנו איך לעשות דברים איכותיים. הפריט צריך להישבר כדי לספק עבודה לשירותי תיקון ומפעלים, כדי שתהיה אפשרות להרוויח מיליונים על חלקי חילוף. ובכן, בואו נכיר את השקר שמלווה אותנו בכל מקום.

דיו למדפסת:

את כמות הדיו שנותרת במדפסת, מודד שבב מדידה שמשבית את ההדפסה כאשר הדיו מגיע לסף מסוים. לא כאשר הדיו נגמר, אלא כאשר היצרן רוצה. ולא תוכלו אפילו להדפיס בשחור, אם הרמה של הצבע הצהוב נמוכה - המדפסת פשוט לא תעבוד. היצרנים מרוויחים יותר על מכירת דיו ממכירה של מדפסות עצמן, ולכן הם הכניסו את השבב האלקטרוני - כדי לספק זרם הכנסות סדיר.


מכוניות:

הדגמים של השנה החדשה, בקושי שונים מהדגמים של השנה הקודמת, אך מדי שנה, היצרנים מנסים להוציא לשוק משהו חדש. כתוצאה מכך, נעשה קשה יותר למצוא חלקי חילוף למכוניות ישנות יותר. היצרנים לא רוצים למכור לכם חלקים, הם רוצים למכור לכם מכונית חדשה. תודה לאל, היום ניתן למצוא הכל באינטרנט, אחרת היצרן היה מציע לכם מכונית חדשה כל פעם שהייתם צריכים להחליף את רפידות הבלם הישנות.


מוצרי חשמל:

אפל כבר הוזמנו לבית המשפט בגלל שהם היו מייצרים סוללות, שמפסיקות לעבוד לאחר תום תקופת האחריות. הם לא עושים זאת יותר, אבל נראה שהשוק כולו מנסה לוודא שהמחשב הנייד או הטלפון הנייד שלכם יתיישן במהירות האפשרית. הסוללות מתות, מערכות ההפעלה אינן תומכות בתוכנות ישנות ואת החלקים עבור אלקטרוניקת "וינטג'" פשוט הפסיקו לייצר.


ביגוד:

הרעיון של הייצור הנוכחי של בגדים הוא להמציא בשבילכם בגדים חדשים, בהם תיראו טוב, וליצור אותם תוך שימוש בחומרים הזולים ביותר ובכוח עבודה הזול ביותר, ולאחר מכן לשלוח אותם בהקדם האפשרי לחנויות. בגדים נוצרים כך, שיוכלו להספיק לתקופה של אופנה חדשה ולא יותר. לאחר מכן, התפרים נקרעים, הכפתורים הולכים לאיבוד  והקצוות של הבגד נראים כאילו הלכתם איתו חודש במדבר.


גרביונים:

הניילון המקורי היה בשימוש במצנחים במהלך מלחמת העולם השנייה. היצרנים של גרביונים מהר מאוד הבינו שמוצרים "נצחיים" לא רווחיים עבורם, ולכן הם התחילו לעשות אותם "נקרעים בקלות" כדי להבטיח רווח מרבי.


יש כל כך הרבה מוצרים שונים שנועדו להתיישן ולהישבר. עם זאת, עם קצת מאמץ, ניתן להימנע מהרכישה של סחורה כזו או ללמוד ולהתמודד עם המוגבלות שלה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> כל מה שאנו קונים עשוי כדי להישבר